Η γερμανική εταιρία ανοίγει ένα νέο κεφάλαιο στην ιστορία της ηλεκτρικής κινητικότητας, μετά το Σκαραβαίο και το Golf. Στόχος είναι να επιτευχθεί το μηδενικό ενεργειακό αποτύπωμα, για αυτό και το ID.3 χρησιμοποιεί ενέργεια από ανανεώσιμες πηγές, ενώ πετυχαίνει πλήρως ουδέτερο ισοζύγιο εκπομπών CO2.
Πλεονεκτήματα
Τα πολλαπλά πλεονεκτήματα του πρωτοπόρου ηλεκτρικού βασίζονται στη νέα Μεταβλητή Πλατφόρμα για την ηλεκτροκίνηση (MEB), που έχει σχεδιαστεί από τη Volkswagen αποκλειστικά για ηλεκτρικά οχήματα. Έτσι, το όχημα απολαμβάνει τα εξής οφέλη:
1) Compact διαστάσεις, που θυμίζουν Golf εξωτερικά, αλλά μεγάλες διαστάσεις στο εσωτερικό, που παραπέμπουν σε αυτοκίνητο μεγαλύτερης κατηγορίας
2) Κύκλο στροφής, που φτάνει τα 10,2μ., και αντιστοιχεί στο Up!
3) Υψηλή αυτονομία που αγγίζει τα 550 χλμ.
4) Επίδοση του οχήματος, που καταφέρνει επιδόσεις GTI με 0-100 σε 7,3’’ και ροπή 310Nm
5) Πλήρη συνδεσιμότητα με δυνατότητα over the air αναβάθμισης
6) Ουδέτερο αποτύπωμα CO2
Μπαταρία και Φόρτιση
Το ID.3 κυκλοφορεί με 3 διαφορετικές εκδόσεις μπαταρίας με διαφορές στην ισχύ, τη χωρητικότητα, την εμβέλεια και τη δυνατότητα φόρτισης. Πιο συγκεκριμένα, η έκδοση χωρητικότητας 45 kWh παρέχει αυτονομία 330 χλμ., με κινητήρα, που παράγει ισχύ 93 kW ή 110 kW και είναι εγκατεστημένος στον πίσω άξονα. Η δεύτερη έκδοση διαθέτει μπαταρία 58 kWh με αυτονομία 420 χλμ., με ισχύ 107 kW ή 150 kW, ενώ η τρίτη έκδοση παρέχεται με μπαταρία χωρητικότητας 77 kWh, με αυτονομία έως και 550 χλμ. και ισχύ 150 kW.
Βέβαια η αυτονομία για την κάθε έκδοση εξαρτάται άμεσα από τον τρόπο οδήγησης, τη χρήση του κλιματιστικού, τις εξωτερικές θερμοκρασίες, τον αριθμό των επιβαινόντων, αλλά και με τον όγκο των αποσκευών.
Και οι τρεις εκδόσεις μπαταρίας είναι υδρόψυκτες, γεγονός που επιτρέπει στην μπαταρία να μην υπερθερμαίνεται, ακόμα και σε συνθήκες ταχείας φόρτισης ή από τις υψηλές επιταχύνσεις. Επιπλέον, ο κινητήρας είναι μόνιμου μαγνήτη και προσφέρει καλύτερο βαθμό απόδοσης και μεγάλη πυκνότητα ισχύος.
Το όχημα έρχεται μαζί με δύο καλώδια για οικιακή φόρτιση, ενώ παρέχονται και τρία είδη οικιακών φορτιστών για τους υποψήφιους αγοραστές, προκειμένου να διαλέξουν αυτόν που τους ταιριάζει. Το ηλεκτρικό φορτίζεται είτε με εναλλασσόμενο είτε με συνεχές ρεύμα και μέσα σε μισή ώρα μπορεί να γεμίσει ενέργεια για να καλύψει αποστάσεις έως και 290 χλμ.
Εξωτερικός σχεδιασμός
Το φουτουριστικό design του υποδεικνύει την είσοδο στη νέα εποχή της ηλεκτροκίνησης. Το εμβληματικό και ανανεωμένο λογότυπο της Volkswagen βρίσκεται στο πίσω μέρος, κοντά στον κινητήρα, χαμηλώνοντας έτσι το καπό, κάτι που διευκολύνει κατά πολύ την ορατότητα του οδηγού. Ακόμα, το ισορροπημένο και χαμηλό κέντρο βάρους, αποδίδει και αυξάνει τις αποδόσεις του μοντέλου αισθητά.
Ξεχωρίζει ο ιδιαίτερος φωτισμός, που κυριαρχεί στο μπροστινό του μέρος και το διαφοροποιεί από συμβατικά μοντέλα. Οι προαιρετικοί προβολείς IQ Led Matrix «χαιρετούν» τον οδηγό, όταν αυτός πλησιάζει στο όχημα, προσθέτοντας ένα ακόμα στοιχείο υψηλής τεχνολογίας στον ήδη υπάρχοντα βασικό εξοπλισμό. Πανέμορφη είναι και η διχρωμία που επιτυγχάνεται με το διαφορετικό χρώμα στην οροφή, σε σχέση με το υπόλοιπο σώμα του οχήματος.
Εσωτερικός σχεδιασμός
Το εσωτερικό του είναι δομημένο με βάση την αρχή σχεδιασμού Open Space (Ανοιχτού Χώρου), που ως αποτέλεσμα χαρίζει μεγάλους χώρους στο εσωτερικό της καμπίνας, γεγονός που του επιτρέπει να συγκριθεί ακόμα και με μοντέλα μεγαλύτερης κατηγορίας. Σημαντική προσθήκη είναι αυτή της οθόνης 10’’ Infotainment και του Digital Cockpit, που παρουσιάζουν όλες τις απαραίτητες πληροφορίες στον οδηγό. Επιπλέον, το ID. Light, που αποτελεί μια διαδραστική λωρίδα φωτός και εκτείνεται σε όλο το ταμπλό, οπτικοποιεί και άλλες λειτουργίες, όπως αυτές των συστημάτων υποβοήθησης, της υπηρεσίας συνδεσιμότητας κ.α.
Εντύπωση προκαλεί και η πρώτη οθόνη Head Up Display (HUD-προαιρετικός εξοπλισμός), που κάνει χρήση της επαυξημένης πραγματικότητας (AR), μέσω της οποίας προβάλλονται, σαν να αιωρούνται σε ύψος 10 εκατοστών, πληροφορίες του συστήματος υποβοήθησης, καθώς και υποδείξεις και προειδοποιήσεις από αυτό.
Διαστάσεις
Το ID.3 είναι πλατύτερο, ψηλότερο και μακρύτερο από ένα Golf για μερικά χιλιοστά. Ο αποθηκευτικός του χώρος μπορεί να εξυπηρετήσει από 385 έως και 1.267 λίτρα, αν αναδιπλωθούν τα πίσω καθίσματα. Τέλος, ο κύκλος στροφής είναι στα 10,2 μ., μεγαλύτερος από το Up! (9,8 μ.), παρέχοντας μια άνετη οδηγική εμπειρία εντός και εκτός πόλεως.
Από 27/7 έχουν ανοίξει οι παραγγελίες, δίνοντας την δυνατότητα στους ενδιαφερόμενους πελάτες να αγοράσουν πρώτοι την ειδική έκδοση 1st Edition ανάμεσα από 3 πλούσια πακέτα εξοπλισμού και να διαλέξει το αγαπημένο του εξωτερικό χρώμα ανάμεσα από 4 βασικές επιλογές. H συγκεκριμένη έκδοση βασίζεται στην μπαταρία χωρητικότητας 58Κw, αυτονομίας 420km, ιπποδύναμης 204 PS και ροπής 310 Nm.
To ID.3 1st edition, φέρει πέρα των άλλων, αποκλειστικές λεπτομέρειες στην σχεδίασή του. Συγκεκριμένα, συναντάται το λογότυπο 1st τόσο στη βάση του δερμάτινου πολυλειτουργικού τιμονιού, όσο και στο πλαϊνό μέρος των φτερών. Επιπρόσθετα, τα πεντάλ γκαζιού και φρένου έχουν διακοσμητικά ένθετα αλουμινίου και σχεδίαση Play & Pause. Τέλος η πίσω κολώνα C φέρει διακοσμητικές επενδύσεις από Silver Glossy.
Σημαντική προσφορά από τη Γερμανική εταιρία, αποτελεί ότι για παραγγελίες ID.3 1ST Edition έως και τις 12 Σεπτεμβρίου, η Volkswagen κάνει δώρο έναν προηγμένο οικιακό φορτιστή (Wallbox) ισχύος 11 kW, μαζί με την εγκατάστασή του, προκειμένου να φορτίζετε το αυτοκίνητο σας από το χώρο σας και με ελάχιστο κόστος.
Το επίσημο λανσάρισμα του ID.3 αναμένεται στις αρχές του Οκτώβρη, οπότε και θα πραγματοποιηθούν οι πρώτες παραδόσεις στους πελάτες.