ID.BUZZ: Ο ποπ χαρακτήρας του Bulli θυμίζει μια γλυκιά εποχή στο παρελθόν, αλλά εξακολουθεί να αναπαριστά έναν τρόπο ζωής. Η Volkswagen επιστρέφει στο μέλλον με το ID.BUZZ, ένα ηλεκτροκίνητο όχημα με φουτουριστικό design και δυναμικές επιδόσεις. Ωστόσο καθώς πρόκειται για ένα van, η μέγιστη ταχύτητα του αυτοκινήτου είναι μόλις 145 χλμ./ώρα.
Σας αρέσει στις φωτογραφίες; Από κοντά είναι ακριβώς το ίδιο ωραίο και ακόμη περισσότερο. Μετά από κάποια χιλιόμετρα στο τιμόνι του ID.Buzz, μπορούμε να πούμε ότι είναι αντίστοιχα ωραίο και στον δρόμο. Δεν είναι ένα βανάκι, ούτε όμως και ένα συμβατικό πολυμορφικό, αφού πρόκειται για ένα αυτοκίνητο με εντελώς δικό του χαρακτήρα. Η Volkswagen επανέφερε το θρυλικό Bulli στην εποχή της ηλεκτροκίνησης, εκμεταλλευόμενη τη μεταβατική περίοδο, στην οποία μάλιστα πολλοί είναι αυτοί που νοσταλγούν το παρελθόν και ανυπομονούν για το μέλλον. Αν δεν υπήρχε η ιστορία του θρυλικού Camper Van, το ID.Buzz θα μπορούσε να είναι απλά ένα σύγχρονο πολυμορφικό. Όμως στην πράξη προσφέρει πολύ καλύτερους χώρους απ’ όσο μπορεί να φαίνεται να έχει λόγω των σχετικά συμπαγών εξωτερικών του διαστάσεων. Με μήκος 4,71 μέτρα, το Buzz είναι ένα από τα πιο πολυχρηστικά αυτοκίνητα που υπάρχουν σε κυκλοφορία σήμερα. Μπορεί να χρησιμοποιηθεί ακόμη και ως επαγγελματικό βαν – κάτι το οποίο δεν ισχύει σε άλλα MPV – μόνο που είναι πολύ πιο ευχάριστο στην οδήγηση.
Το μεγάλο του πλεονέκτημα είναι η εξαιρετική εκμετάλλευση των εσωτερικών χώρων, την οποία εξασφαλίζει η ηλεκτρική πλατφόρμα MEB. Από την άλλη, έχει να σηκώσει τη βαριά κληρονομιά ενός ιστορικού μοντέλου όπως το T1 του 1950, το οποίο ήταν προορισμένο για εμπορική χρήση, παρά ψυχαγωγική και σήμερα έχει εξελιχθεί σε σύμβολο του νεοχίπικου κινήματος Vanlife. Αντίστοιχα εκείνο ήταν ένα προσιτό για την εποχή του λεωφορειάκι, ενώ το σημερινό ένα premium αυτοκίνητο.
Εντυπωσιακό εσωτερικό
Στο εσωτερικό της καμπίνας, κυριαρχούν τα ζωντανά χρώματα και η μοντέρνα διακόσμηση, που περιέχει κάποια καινούρια στοιχεία. Το περιβάλλον είναι γενικά ευάερο και φιλόξενο. Η επένδυση στο ταμπλό με καταπληκτική απομίμηση ξύλου δίνει ένα αίσθημα living room, και όχι αυτοκινήτου. To παρμπρίζ είναι μακριά από τα μπροστινά καθίσματα, η γραμμή των παραθύρων είναι χαμηλή και οι διπλές κολόνες οροφής δεν επηρεάζουν την ορατότητα εξαιτίας των μεγάλων γυαλινών επιφανειών που βρίσκονται γύρω. Η θέση οδήγησης είναι τυπικά γερμανική, ευχάριστη λόγω του άνετου καθισματος με άψογη ανατομία και καλή πλευρική στήριξη. Το κεντρικό πάνελ λείπει από τον επιλογέα του κιβωτίου, το οποίο μπορεί να δημιουργήσει κάποιο άγχος, όπως και στα υπόλοιπα μοντέλα της οικογένειας ID.
Τα σκληρά πλαστικά δεν λείπουν, αλλά κυριαρχούν απέναντι στα μαλακά του ταμπλό και διακρίνονται για τους ενδιαφερόμενους συνδυασμούς χρωμάτων. Η καμπίνα κάνει το χώρο να μοιάζει με ένα μοντέρνο καθιστικό σχεδιασμένο από έναν αρχιτέκτονα. Στο πίσω μέρος υπάρχει άπλετος χώρος για τα πόδια, καθώς και ένα αναδιπλούμενο τραπεζάκι για το κεφάλι και άλλο ένα για τα μικρά παιδιά. Ο χώρος για τις αποσκευές είναι μεγάλος, 1.121 λίτρων, και μπορεί να διπλασιαστεί σε 2.205 λίτρα με την αναδίπλωση του πίσω καθισματος.
Εξαιρετικό στο δρόμο
Από τα πρώτα μέτρα θα εκτιμήσετε την ομαλή λειτουργία του ID.Buzz, αλλά και τη δύναμη καθώς είναι ηλεκτρικό. Όμως, το κύριο χαρακτηριστικό του δεν είναι αυτό, αφού παρά τη δύναμη, διακρίνεται κυρίως για την προοδευτικότητα και τη φυσικότητα με την οποία κινείται. Η μπαταρία 77 κιλοβατωρών είναι αυτόνομη και επιτρέπει την κυκλοφορία για 423 χιλιόμετρα, σύμφωνα με τον κατασκευαστή. Επιπλέον, ο κινητήρας 204 ίππων είναι εγκατεστημένος πίσω και κινεί τους πίσω τροχούς, δίνοντας ένα ζωντανό και ενδιαφέρον όχημα. Το Buzz χρειάζεται 10,2 δευτερόλεπτα για το 0-100, καθώς ζυγίζει 2.471 κιλά. Κατά τ’ άλλα, πατάει με σιγουριά στο δρόμο και το σύστημα διεύθυνσης είναι αξιόπιστο.
Το ID.Buzz είναι ένα ιδιαίτερα ευχάριστο και ενδιαφέρον οχήμα, ειδικά αν λαμβάνουμε υπ’ όψιν τους χώρους και τις διαστάσεις του. Η κίνηση πίσω δίνει ελάχιστες αντιδράσεις στο τιμόνι, παρέχοντας μια πολύ μικρή διάμετρο στροφής 11,1 μέτρων. Αν κάποιος αναμένει να απολαύσει την οδήγηση, τότε το ID.Buzz μπορεί να είναι μία έκπληξη για τον καθένα. Πρόκειται για ένα ευέλικτο όχημα, ιδανικό για οδήγηση στην πόλη. Ωστόσο, η μέγιστη ταχύτητα είναι περιορισμένη στα 145 χλμ./ώρα, κάτι που μπορεί να απογοητεύσει κάποιους που δεν είναι εξοικειωμένοι με τα ηλεκτροκίνητα. Ωστόσο, αυτό είναι κάτι που θα πρέπει να αποδεχτεί κανείς με τον χρόνο. Σε αυτές τις ταχύτητες, ένα χιλιόμετρο την ώρα παραπάνω μεταφράζεται σε αύξηση της κατανάλωσης, άρα και περιορισμού της αυτονομίας, πόσο μάλλον όταν το αμάξωμα έχει τόσο μεγάλη μετωπική επιφάνεια όση το ID.Buzz. Και αυτή ορίζει κυρίως την κατανάλωση, παρότι ο αεροδυναμικός συντελεστής είναι μόλις 0,29, τιμή που υποδηλώνει τη σημαντική μελέτη που έχει γίνει στον συγκεκριμένο τομέα.
Τέλος, οι αναρτήσεις είναι γενικότερα σφιχτές, αλλά απορροφούν καλά τις ανωμαλίες του δρόμου, χωρίς αναπηδήσεις ή ενοχλητικούς θορύβους. Συμπεριφορά που τιμά την ιστορία της μάρκας και του συγκεκριμένου μοντέλου.