Ως μέρος της καμπάνιας με την ονομασία «Electric For All» η Volkswagen παρουσίασε στην Δρέσδη την πλατφόρμα MEB πάνω στην οποία θα βασιστούν 70 νέα μοντέλα του ομίλου που θα λανσαριστούν έως το 2028.
Η σπονδυλωτή πλατφόρμα ΜΕΒ (ακρωνύμιο από το Γερμανικό Modularer Elektrobaukasten ) αποτελεί την αρχιτεκτονική πάνω στην οποία θα βασιστούν όλα τα μοντέλα της αμιγώς ηλεκτροκίνητης οικογένειας ID και των άλλων EV του ομίλου. Η πλατφόρμα αυτή στέλνει επίσης μήνυμα δέσμευσης της VW στην ηλεκτρική κινητικότητα.
Η VW υποστηρίζει ότι σε αντίθεση με τις συνήθεις πρακτικές της αγοράς, η ΜΕΒ δεν είναι μια αναδρομικά τροποποιημένη πλατφόρμα που υποστήριζε μέχρι πρότινος βενζινοκίνητα μοντέλα. Αντ’ αυτού σχεδιάστηκε σε λευκό χαρτί έχοντας κατά νου την οδήγηση ενός EV και με στόχο να αξιοποιηθεί στο έπακρο το τεχνολογικό δυναμικό της. Επιπλέον, η σχεδίαση και η φιλοσοφία της πλατφόρμας είναι πιο ευέλικτες από ποτέ, καθώς το φάσμα των μοντέλων που θα υποστηρίξει, όπως λέει η VW, κυμαίνεται από κόμπακτ αυτοκίνητα μέχρι SUV και βαν. «Το ID αποτελεί ορόσημο στην τεχνολογική ανάπτυξη. Θα είναι το πρώτο πλήρως συνδεδεμένο, πλήρως λειτουργικό ηλεκτρικό αυτοκίνητο που θα μπορούν να αντέξουν οικονομικά εκατομμύρια άνθρωποι», είπε ο Christian Senger, επικεφαλής της γκάμας προϊόντων e-Mobility στην Volkswagen.
Το ID θα είναι το πρώτο μέλος της οικογένειας που θα λανσαριστεί το 2020. Πρόκειται για ένα πλήρως συνδεδεμένο 4θυρο κόμπακτ EV, που θα κοστίσει περίπου το ίδιο με ένα Golf ντίζελ. Οι εσωτερικές διαστάσεις και η μεταβλητότητα του ID θα έρθουν να επαναπροσδιορίσουν τους περιορισμούς της κατηγορίας, υποστηρίζει η VW. Συμπλήρωσε μάλιστα ότι «ο οδηγός και οι επιβάτες θα απολαμβάνουν εξαιρετική άνεση χώρου, συγκρίσιμη με την επόμενη κατηγορία».
Η MEB, στην οποία βασίζεται το πλαίσιο κάθε μοντέλου, θα χρησιμεύσει ως τεχνική αρχιτεκτονική όχι μόνο για τα αυτοκίνητα της οικογένειας ID, αλλά και για τα πολλά ακόμη EV των Audi, SEAT, Škoda και των επαγγελματικών της Volkswagen. Ως εκ τούτου, η MEB θα χρησιμοποιηθεί από πέντε φίρμες και σε τρεις περιοχές στον κόσμο, ενώ μέχρι το τέλος του 2022 θα έχουν λανσάρει συνολικά 27 μοντέλα που θα βασίζονται σε αυτήν.
Ένα συγκεκριμένο παράδειγμα που έδωσε ο Tino Fuhrmann, επικεφαλής της γκάμας των μοντέλων MEB, για να αναδείξει τα κοινά οφέλη αυτής της αρχιτεκτονικής, ήταν η απόφαση της VW να έχει μόνο δύο στάνταρ συστήματα κίνησης για όλα τα μοντέλα που θα βασίζονται στην MEB, ανάλογα με το αν θα έχουν πίσω κίνηση ή τετρακίνηση. «Αυτή ήταν η ιδέα. Κλίμακα, κλίμακα, κλίμακα», δήλωσε ο Fuhrmann.
Για να παράγει μεγαλύτερη ισχύ σε όλο το εύρος της πλατφόρμας, η VW χρειάζεται μόνο μερικές μικρές αλλαγές. Μπορεί να εγκαταστήσει μια μεγαλύτερη μπαταρία που θα τροφοδοτεί με περισσότερη ισχύ, περιστρέφοντας τον ίδιο κινητήρα σε υψηλότερες στροφές, να προσθέτει άλλο λόγο μείωσης στη μετάδοση μίας ταχύτητας στο πίσω μέρος, να αναβαθμίζει το λογισμικό ή να συνδυάζει αυτές τις ρυθμίσεις.
Ο όμιλος Volkswagen θεωρεί ότι περίπου 15 εκατ. ηλεκτρικά οχήματα θα παραχθούν με βάση την MEB. Μάλιστα, η e.GO Mobile AG με έδρα το Άαχεν της Γερμανίας, θα είναι ο πρώτος εξωτερικός συνεργάτης στον κόσμο που θα χρησιμοποιήσει την ηλεκτρική πλατφόρμα για την παραγωγή ηλεκτρικών οχημάτων επιπλέον της γκάμας μοντέλων της Volkswagen. Το αμιγώς ηλεκτρικό I.D. BUGGY που παρουσιάστηκε στη Γενεύη ήταν το πρώτο δείγμα γραφής βασισμένο πάνω σε αυτήν την πλατφόρμα.
Η Volkswagen επενδύει περίπου 44 δισ. ευρώ στην ηλεκτροκίνηση, στην ψηφιοποίηση, σε υπηρεσίες κινητικότητας και στην αυτόνομη οδήγηση μέχρι το 2023, εκ των οποίων 30 δισ. ευρώ προορίζονται αποκλειστικά για την ηλεκτρική κινητικότητα. Τα ηλεκτρικά οχήματα αναμένονται να αντιπροσωπεύουν περίπου το ένα τέταρτο του χαρτοφυλακίου του ομίλου μέχρι το 2025.