Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα με την ραγδαία εξέλιξη της τεχνολογίας των μπαταριών τους γίνονται ολοένα και πιο προσιτά για τον μέσο οδηγό. Το πρώτο μέλημα των αυτοκινητοβιομηχανιών τα προηγούμενα χρόνια ήταν η αύξηση της αυτονομίας. Πλέον μεγάλη έμφαση δίνεται στο κόστος κατασκευής. Το κόστος πέφτει και πλέον μελέτες έχουν διαπιστώσει ότι σε κάποιες Ευρωπαϊκές χώρες το κόστος απόκτησης και χρήσης ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου είναι μικρότερο από ένα με συμβατικά καύσιμα!
Η πιο πρόσφατη έρευνα εξέτασε το best seller μοντέλο της Volkswagen, το Golf στις 4 εκδόσεις του, δηλαδή με κινητήρα βενζίνης, diesel, υβριδικό και ηλεκτρικό (eGolf). Στην έρευνα που διήρκεσε 4 χρόνια το πλήρως ηλεκτρικό μοντέλο ήταν φθηνότερο σε χώρες όπως το Ηνωμένο Βασίλειο, Γερμανία, Γαλλία, Ολλανδία και Νορβηγία. Οι λόγοι που συντελούν στο χαμηλότερο κόστος, είναι κυρίως η χαμηλότερη φορολογία και το κόστος καυσίμων που αντισταθμίζουν το αυξημένο κόστος αγοράς του ηλεκτρικού αυτοκινήτου, φέρνοντας έτσι γρήγορα την απόσβεση.
Ερευνητές μάλιστα από το International Council for Clean Transportation (ICCT) said their report κατέληξαν στο συμπέρασμα ότι η φοροαπαλλαγή μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως το πιο αποτελεσματικό κίνητρο ώστε να καταπολεμήσουμε την κλιματική αλλαγή, μειώνοντας σημαντικά τους ρύπους.
Μια πρόκληση στην οποία τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα θα πρέπει να ανταποκριθούν, είναι όταν ο οδηγός πρέπει να καλύψει καθημερινά μεγάλες αποστάσεις από τον τόπο κατοικίας του και το σημείο φόρτισης. Επίσης όταν η δουλειά απαιτεί ακανόνιστες και έκτακτες μετακινήσεις, ο χρόνος φόρτισης ίσως να μην είναι αρκετός. Οι μετακινήσεις των περισσότερων οδηγών όμως δεν ακολουθούν τα παραπάνω μοτίβα, αφού είναι σε απόσταση κάτω των 10 χιλιομέτρων από τον τόπο κατοικίας και τα ωράρια μετακινήσεων είναι σε μεγάλο βαθμό προκανονισμένα. Για τον μέσο οδηγό δηλαδή, η διαδικασία φόρτισης είναι μια πολύ εύκολη επιλογή για να καλύψει κάθε απαίτηση όσον αφορά τις μετακινήσεις του.
Στην πενταετία μεταξύ του 2025 και 2030 το κόστος κατασκευής των μπαταριών, των ηλεκτροκινητήρων και άρα των ηλεκτρικών αυτοκινήτων πρόκειται να ισοφαρίσει το κόστος των συμβατικών, οπότε και αναμένεται μια ακόμα μεγαλύτερη αύξηση του μεριδίου τους στην συνολική αγορά.
Ένα από τα κρισιμότερα ζητήματα για να γίνει αυτή η μετάβαση είναι η υποστήριξη τους από το δίκτυο σημείων φόρτισης στις μεγαλουπόλεις. Ήδη οι περισσότερες ευρωπαϊκές πρωτεύουσες και όχι μόνο, διαθέτουν φορτιστές στις περισσότερες γειτονιές τους, στα parking των super market και των επιχειρήσεων. Στην Ελλάδα η αλλαγή αυτή θα έρθει με την προβλεπόμενη καθυστέρηση καθώς η αγορά σταδιακά ωριμάζει.
Η Ρόδος διαθέτει ήδη 6 σημεία φόρτισης σε όλο το νησί, με πολλά ακόμα καθ’ οδόν, μέσα από την πρωτοβουλία της ASEM και της ΞΕΝΑΚΗΣ Αυτοκίνητα. Οι λάτρεις της τεχνολογίας και των αυτοκινήτων παρακολουθούμε στενά τις αλλαγές που θα φέρει η ηλεκτροκίνηση στον τρόπο που μετακινούμαστε.
Πηγή: https://amp.theguardian.com/environment/2019/feb/12/electric-cars-already-cheaper-own-run-study