Τα SUV αποτελούν μια από τις πλέον πιο δημοφιλείς κατηγορίες, με τα crossover να κατακτούν ολοένα και περισσότερο μερίδιο στην παγκόσμια αγορά αυτοκίνησης. Η πολυχρηστικότητα και ο χαρακτήρας τους φαίνεται να κερδίζουν ολοένα και περισσότερο τις καρδιές των Ελλήνων αλλά και γενικότερα των Ευρωπαίων οδηγών.
Η Hyundai έρχεται να προσθέσει για ακόμα μια φορά το λιθαράκι της και να κατακτήσει αυτή την αγαπητή κατηγορία με το νέο Kona. Οι πρώτες εντυπώσεις του Kona στις διεθνείς αλλά και στις εγχώριες εκθέσεις αυτοκινήτου, αποδείχθηκαν θετικές με το κοινό να εντυπωσιάζεται εκ πρώτης όψεως από το καινοτόμο και εντελώς αντισυμβατικό design του.
Οι γραμμές των φωτιστικών σωμάτων ακολουθούν πολύ επιθετικό σχεδιασμό, με τα φώτα ομίχλης, τα φώτα πέδησης και τα φλας να ξεχωρίζουν από το πρώτο δευτερόλεπτο.
Πέρα από την οπτική του, η γοητεία συνεχίζει και στο κομμάτι του κινητήρα με τις 2 εκδόσεις του στα 1,0 και 1,6 λίτρα των 120 και 177 ίππων αντίστοιχα να δημιουργούν χαμόγελα κάθε φορά που ο οδηγός πιέζει το γκάζι. Μεγάλη έμφαση δόθηκε στις εφαρμογές ενεργητικής ασφάλειας με συστήματα τελευταίων τεχνολογιών όσον αφορά την αντίληψη και την αποτροπή συγκρούσεων, την πρόβλεψη και την αναγνώριση της κυκλοφορίας στο πίσω μέρος.
Κινητήρας
Η Hyundai επέλεξε να εξοπλίσει το Kona με τον πολυδοκιμασμένο της υπερτροφοδοτούμενο τρικύλινδρο κινητήρα των 998 κ.εκ, 12βάλβιδης κεφαλής με διπλό εκκεντροφόρο ο οποίος αποδίδει 120 άλογα στις 6000 σ.α.λ. Στην ηχητική αντίληψη του κινητήρα δόθηκε έμφαση στα χαμηλά επίπεδα θορύβων αλλά και στην πλήρη απουσία κραδασμών και δονήσεων. Ο κινητήρας ωθεί ικανοποιητικά το αμάξωμα όντας χαμηλόροπος με τη μέγιστη ροπή να συναντάται λίγο χαμηλότερα από τις 2000 στροφές ανά λεπτό. Η κλιμάκωση του σασμάν με τη σειρά της δίνει την ευκαιρία για χαμηλή κατανάλωση για την κατηγορία η οποία αποτιμάται στη μέση τιμή της στα 8,7 λ/ 100 χλμ.
Στο εσωτερικό του
Στο εσωτερικό τις εντυπώσεις κλέβει πρώτη η infotainment οθόνη τοποθετημένη στο κέντρο της καμπίνας, ενώ δεύτερος έρχεται ο αναλογικός πίνακας οργάνων και η οθόνη στην περιοχή του κοντέρ, όπου και παρουσιάζονται όλα τα συστήματα υποβοήθησης.
Ο χρήστης σε ελάχιστο χρόνο νιώθει το εσωτερικό πλήρως γνώριμο μιας και όλοι οι διακόπτες είναι τοποθετημένοι εργονομικά, με γνώμονα τη μέγιστη άνεση, την ευκολία χρήσης και την αμεσότητα.
Στα συστήματα του εξοπλισμού, highlight αποτελεί το σύστημα Lane Keep Assist επαναφέροντας το αμάξωμα στις σωστές γραμμές στο δρόμο, υποβοηθώντας τον οδηγό. Επιπλέον υπάρχει εφαρμογή που καταλαβαίνει πότε ο οδηγός έχει αφήσει τα χέρια από το τιμόνι προειδοποιώντας τον άμεσα. Τα αυτόματα φρένα σε συνεργασία με το blind spot αλλά και τον αναγνωριστή συγκρούσεων δίνουν συνεχώς την πολυπόθητη αίσθηση ασφάλειας που συναντάμε σε μοντέλα πολύ ανεβασμένου budget.
Στην Premium έκδοση πέραν όλων των προηγουμένων, θα συναντήσει κανείς επιπρόσθετα τον αυτόματο κλιματισμό, κάμερα οπισθοπορείας, smart key, σκούρα κρύσταλλα, οθόνη 7 ιντσών και πολλά άλλα!
Το εσωτερικό είναι ευρύχωρο, υπερικανοποιώντας τα στάνταρ της κατηγορίας αφού χωράει άνετα 5 ενήλικες με μεγάλο εύρος κίνησης για τα γόνατα. Πέρα από το ικανοποιητικό πλάτος, το ύψος της καμπίνας έχει σχεδιαστεί λαμβάνοντας υπόψη και τους επιβάτες υψηλού αναστήματος.
Ο αποθηκευτικός χώρος στο πορτ-μπαγκάζ ανέρχεται στα 361 λίτρα, ένας αριθμός αρκετά πάνω από το μέσο όρο των μικρών, πλησιάζοντας τα μικρομεσαία SUV.
Η οδήγηση
Όσον αφορά την οδήγηση τα 17 εκατοστά απόστασης από το έδαφος δίνουν στον οδηγό την πολυπόθητη υψηλή θέση των οχημάτων SUV, παρέχοντας έτσι πλήρη οδηγική ορατότητα. Στα εργονομικά θέματα, το τιμόνι αγκαλιάζεται άνετα, με τον επιλογέα ταχυτήτων να κουμπώνει αρμονικά, παρέχοντας μια πλήρη εργονομική στάση στο σώμα.
Στους ανώμαλους ελληνικούς δρόμους το σύστημα αναρτήσεων, είναι πάντα παρόν για να καθησυχάσει το αμάξωμα και να προσφέρει σιγουριά και μέγιστη αίσθηση απόσβεσης.
Όταν οι ρυθμοί ανέβουν πλησιάζοντας μια πιο σπορ οδήγηση εντός ή εκτός δρόμου το σύνολο του πλαισίου συνεργάζεται πλήρως με τις αναρτήσεις αλλά και το τιμόνι να δίνουν όλη τη σωστή πληροφόρηση στο χρήστη, καθώς και το επιζητούμενο αίσθημα στιβαρότητας. Τέλος στο σύνολο αυτό δίνουν την τελική νότα το άριστο σύστημα ηλεκτρικών υποβοηθήσεων σε συνεργασία με τα φρένα προοδευτικής έντασης.