Κατά τη διάρκεια της εξελικτικής της πορείας η Audi δημιούργησε οχήματα όλων των ειδών. Από μικρά αυτοκίνητα πόλης μέχρι πολυτελείς λιμουζίνες, ακόμα και σπορ μοντέλα που σάρωναν στα ράλι και τους αγώνες αντοχής και ταχύτητας.
- Ιδρύθηκε το 1899 από τον μηχανικό August Horch στην Κολόνια.
- Η λέξη Audi σημαίνει «άκου» στα λατινικά, που κάνει λογοπαίγνιο με το άκου στα γερμανικά «horch», δηλαδή το επίθετο του ιδρυτή της.
- Τα 4 δαχτυλίδια στο λογότυπο της Audi συμβολίζουν τις 4 μάρκες που συγχωνεύτηκαν και αποτελούσαν την βάση της Audi. Οι μάρκες αυτές ήταν οι Audi, DKW, Horch και Wandener. Πλέον ανήκει στον όμιλο Volkswagen, με τα κεντρικά γραφεία να βρίσκονται στο Ίνγκολσταντ.
- Πρώτο της αυτοκίνητο ήταν το Typ A το 1910 και δεύτερο το Typ K το 1921 το οποίο ήταν το πρώτο γερμανικό αμάξι με το τιμόνι στα αριστερά.
- Το Audi Quattro το 1980 ήταν το πρώτο τετρακίνητο αυτοκίνητο μαζικής παραγωγής.
Η Audi είναι μια αυτοκινητοβιομηχανία με ιστορία που ξεπερνάει τον ένα αιώνα. Από τις αρχές του 1900 μέχρι και σήμερα, που ανήκει στον όμιλο Volkswagen, έχει δημιουργήσει ιστορικά οχήματα τα οποία συνέβαλαν στην πορεία της στο χρόνο. Ιδρύθηκε το 1899 από τον August Horch στην Κολωνία με αρχικό όνομα August Horch & Cie. Το 1909 ο Horch ίδρυσε μια άλλη αυτοκινητοβιομηχανία με το όνομα Audiwerke AG. Το σημερινό της λογότυπο με τα 4 δαχτυλίδια συμβολίζει τη συγχώνευση των 4 εταιριών Audi, DKW, Horch και Wandener που αποτελούσαν τη βάση της. Το 1945, μετά το τέλος του πολέμου το εργοστάσιο βρισκόταν σε περιοχή υπό σοβιετική κατοχή γι’ αυτό και μεταφέρθηκε στη πόλη του Χέμνιτζ το 1948. Σήμερα βρίσκεται στο Ίνγολσταντ και διαθέτει το μεγαλύτερο εργοστάσιο παραγωγής.
Το 1921, το Type K ήταν το πρώτο γερμανικό αυτοκίνητο με το τιμόνι και την θέση του οδηγού στα αριστερά. Ήταν ένα από τα πιο τεχνολογικά εξελιγμένα μοντέλα της εποχής, αφού εφοδιαζόταν με 4κύλινδρο κινητήρα 3.6 λίτρων, 50 ίππων και τελική ταχύτητα έως 95 χλμ/ω.
Μετά τον Β’ παγκόσμιο πόλεμο ακολούθησε πτώση της εταιρείας, την οποία ήρθε να ανατρέψει το Audi 100 του 1968, το οποίο παρουσίασε τεράστια εμπορική επιτυχία με περισσότερες από 800.000 πωλήσεις μέχρι το 1976. Ήταν ένα μεσαίο πολυτελές αυτοκίνητο της κατηγορίας Ε, παρήχθη σε τέσσερις γενιές συνολικά και αποτέλεσε βάση για τα μεταγενέστερα μοντέλα. Αυτό που το έκανε να ξεχωρίσει στην παγκόσμια αγορά ήταν η κορυφαία αεροδυναμική με συντελεστή μόλις 0,30 Cd στην βασική του έκδοση.
To Audi Quattro ήταν επίσης ένα αυτοκίνητο-θεσμός που καθιέρωσε την τετρακίνηση ώς σήμα κατατεθέν της Audi έως σήμερα. Ο πανίσχυρος πεντακύλινδρος κινητήρας των 2.133 κυβικών μαζί με την μόνιμη τετρακίνηση προσέφεραν στο αμάξι ισχύ 306 ίππων και τελική 250 χλμ/ω. Αυτά ήταν τα χαρακτηριστικά που το έκαναν να ξεχωρίσει σε αρκετούς αγώνες, όπως το παγκόσμιο πρωτάθλημα ράλι WRC όπου και απέσπασε πολλές νίκες.
Πλέον στο νου κάθε οδηγού η Audi αποτελεί την ένωση της πολυτέλειας με τις επιδόσεις και την οδηγική απόλαυση. Στις εγκαταστάσεις της Ξενάκης Αυτοκίνητα μπορείτε να δείτε από κοντά και να οδηγήσετε τα νέα μοντέλα, ζώντας πλήρως την εμπειρία οδήγησης ενός Audi.