Έπειτα από ανακοίνωση της Volkswagen Commercial Vehicles, το πρωτοποριακό μελλοντικό ηλεκτροκίνητο ID BUZZ θα είναι και το πρώτο αυτόνομα κινούμενο όχημα της γκάμας της.
Η Volkswagen Commercial Vehicles με επίσημη ανακοίνωση της αποκάλυψε πως προωθεί με εντατικούς αλλά και γρήγορους ρυθμούς την εξέλιξη συστημάτων αυτόνομης κίνησης στα μελλοντικά επαγγελματικά της οχήματα.
Σε αυτό το σημείο αξίζει να σημειώσουμε πως επιβεβαιώθηκε και έκδοση για υπηρεσίες ταξί. Στην πραγματικότητα, το ID.Buzz θα εξυπηρετεί ακόμη και σε μια υπηρεσία ταξί αυτόνομης οδήγησης που θα ξεκινήσει το 2025. Η υπηρεσία, η οποία θα λειτουργεί αρχικά στη Γερμανία, θα εκτελείται από το τμήμα κινητικότητας Moia του Ομίλου Volkswagen χρησιμοποιώντας ένα σύστημα αυτόνομης οδήγησης που αναπτύχθηκε από την Argo AI, της οποίας ο Όμιλος VW είναι βασικός μέτοχος.
Σε ότι αφορά στην VWCV, πρωταρχικός στόχος είναι η εξέλιξη και παραγωγή οχημάτων «SPV» (Special Purpose Vehicles), όπως π.χ. τα robo-taxi ή τα «κοινόχρηστα» ελαφρά επαγγελματικά, Επιπέδου 4, ως προς τη δυνατότητα αυτόνομης κίνησης τους. Το σύστημα της Argo AI που εξελίσσεται ονομάζεται «SDS» (Self-Driving System) και αναμένεται να είναι έτοιμο μέχρι το 2025.
Παρακάτω θα δείτε τις σχετικές δηλώσεις:
Ο Διευθύνων Σύμβουλος της VWCV, κ. Carsten Intra, τόνισε πως: «… Μετά και από την επικύρωση του προγράμματος Έρευνας & Εξέλιξης για την αυτόνομη κίνηση οχημάτων που προωθούμε, είμαστε πλέον έτοιμοι για το μέλλον των μεταφορών. Αυτόνομες και ηλεκτροκίνητες αναμένεται να έχουν μια σημαντική συμβολή στην οδική ασφάλεια και την αστική κινητικότητα ενώ, τα οχήματα μας είναι μια –λογική- αρχή σε αυτήν την προσπάθεια».
Η πρώτη παρουσίαση των νέων τεχνολογιών που διασφαλίζουν την αυτόνομη κίνηση των εκπροσώπων της VWCV αναμένετε μέσα στο 2025 και ο επικεφαλής του προγράμματος «Autonomous Driving» της εταιρείας, κ. Christian Senger, δήλωσε σχετικά: «… Για πρώτη φορά φέτος πραγματοποιούμε δοκιμές στη Γερμανία του νέου συστήματος αυτόνομης κίνησης Argo AI, σε μια έκδοση του μελλοντικού I.D. BUZZ. Στόχος μας είναι να εξελίξουμε ένα πρωτότυπο σύστημα χρήσης του οχήματος, όπως αυτό που έχουμε ήδη παρουσιάσει μέσω του προγράμματος MOIA. Υπολογίζουμε πως στα μισά της τρέχουσας δεκαετίας, οι πελάτες μας θα μπορούν να μεταβαίνουν στον προορισμό τους, κάνοντας χρήση αυτόνομα κινούμενων οχημάτων»!
Εκδόσεις
Τα ID. Buzz και ID. Buzz Cargo βασίζονται στην αρθρωτή πλατφόρμα MEB του ομίλου VW, με το μήκος είναι 4.712 χλστ., το πλάτος 1.985, το ύψος 1.937 και το μεταξόνιο να φτάνει τα 2.988 χλστ. Οι διαστάσεις τους δεν υπονομεύουν την ευελιξία, με τον κύκλο στροφής να είναι 11 μ.
Η πρώτη είναι η επιβατική έκδοση με κοντό μεταξόνιο του ID. Buzz, η οποία έρχεται με ένα πακέτο μπαταριών 82 kWh και μόνο μία διαμόρφωση με κίνηση στους πίσω τροχούς που θα κινητοποιείται από τον κινητήρα των 201 ίππων που χρησιμοποιείται ήδη και σε άλλα προϊόντα ID. Ο χρόνος εκκίνησης βρίσκεται στα 100 km/h και η τελική ταχύτητα περιορίζεται στα 90 mph (145 km/h).
Αναφορικά με την επαγγελματική έκδοση ID. Buzz Cargo, αυτή ενσωματώνει είτε τρεις, είτε δύο μπροστινές θέσεις, ενώ υπάρχει και ένα σταθερό χώρισμα, που διαχωρίζει τον γενναιόδωρο χώρο αποσκευών, ο οποίος έχει όγκο φόρτωσης 3,9 κυβικά μέτρα.